Masina de rectificat plan CORMAK SGA40100AHD cu afisaj digital Punere in functiune

Masina de rectificat plan CORMAK SGA40100AHD cu afisaj digital Punere in functiune

Echipa EXPERT MASINI UNELTE a oferit servicii de PUNERE IN FUNCTIUNE SI MONTAJ pentru Masina de rectificat plan CORMAK SGA40100AHD cu afisaj digital

CLIENT: TeraPlast S.A.

ADRESA: Com Șieu-Măgheruș, jud. Bistrița Năsăud

ACHIZITIE: 

Masina de rectificat plan CORMAK SGA40100AHD cu afisaj digital

  • La punerea in functiune a acestui s-au executat urmatoarele operatiuni:
  • calibrarea utilajului pentru a optine cele mai bune rezultate in prelucrare.
  • conectarea la reteaua electrica si verificarea conexiunilor electrice.
  • curatarea ghidajelor si inspectarea tuturor componentelor mecanice si hidraulice.
  • verificarea acesoriilor standard
  • testarea si verificarea functiilor de protectie (safety)
  • pornirea echipamentului
  • referentierea si aducerea la punctele zero ale masini
  • 2 probe de lucru in sarcina a utilajului.
  • trening de operare de baza cu explicarea panoului de comanda si a functiilor acestora.
  • executarea unei operatiuni de catre beneficiar sub supravegherea noastra echipei Expert Masini Unelte (CORMAK ROMANIA)
  • intocmire proces verbal de punere in functiune

  • Masa Magnetica 406 x 1020 mm

     

  •  

  •  

Masinile de Rectificat sunt masini-unelte cu ajutorul carora se executa operatii de RECTIFICARE, o Prelucrare prin ASCHIERE de FINISARE cu ajutorul Pietrelor Abrazive. La aceste masini, scula executa miscarea principala de aschiere (rotatie), dar si unele miscari de avans, iar semifabricatul executa miscari de avans, rareori ramane imobilizat si asta numai atunci cand este de dimensiuni foarte mari. Rectificarea, ca procedeu tehnologic, este folosita in scopul generarii unor suprafete cu o calitate de suprafata ridicata, precum si de o precizie forma dimensionala fara abateri de forma si pozitie.

Masina de rectificat pentru functionare continua in productie. Gama larga de slefuire. Masina are un design modern, robust. Capetele sale functioneaza pe doua perechi de ghidaje.

  • Acest UTILAJ CNC de RECTIFICAT METALE este echipat standard echipamente performante care asigura functionarea la cele mai ridicate standarde de prelucrare
  • Avans automat pe toate cele 3 axe
  • Precizie ridicata
  • Structura solida 
  • Afisaj digital

Masina de rectificat plan CORMAK SGA40100AHD cu afisaj digital | Accesorii:

  • Masa Magnetica 406 x 1020 mm
  • Constructie stabila si solida
  • Citire Digitala a cotelor de prelucrare
  • Piatra de Rectificat Metale;
  • Dispozitiv de prindere a pietrei pentru rectificat
  • Sistem de Racire cu pompa
  • Lampa cu Halogen pt Iluminarea zonei de lucru 24V

Utilaje expert OPTIMUM Germania

Utilaje expert OPTIMUM Germania

De mai bine de 20 de ani OPTIMUM MASCHINEN sunt implicati in dezvoltarea, constructia si productia de produse masini unelte prelucrare metal. Fiecare utilaj poate fi considerat a fi expert in ceea ce priveste marca OPTIMUM ce se caracterizeaza prin calitate, precizie, longevitate si stabilitatea valorii. Dezvoltarea produsele intr-un grad inalt in propriile fabrici de productie sau prin cooperarea doar cu producatori care pot indeplini cerintele  de inalta calitate, iar constatarile sunt toate in serviciul dezvoltarii si imbunatatirii continue a masinilor unelte OPTIMUM.

Gama de utilaje din categoria expert al marcii OPTIMUM cuprinde:

Utilaje Expert Optimum

Ofertam in Romania din 2014 masini unelte prelucrare metal OPTIMUM ce se califica a fi un utilajexpert in acest domeniu. Oferim garantie 12 luni pentru persoane juridice si 24 luni pentru persoane fizice la toata gama ce implica utilaje expert OPTIMUM Germania.

OPTIMUM – Prelucrarea metalelor pentru utilizatorii exigenti

 

Strung CNC 320×750 CORMAK montaj

Strung CNC 320×750 CORMAK montaj

Echipa EXPERT MASINI UNELTE a oferit servicii de PUNERE IN FUNCTIUNE SI MONTAJ pentru un Strung CNC 320×750 Cormak.

CLIENT: Liceul Voievodul Mircea

ADRESA: bulevardul Regele Carol 1, nr 70, Targoviste, Dambovita.

ACHIZITIE: Strung CNC cu batiu orizontal Cormak

  • La punerea in functiune a acestui s-au executat urmatoarele operatiuni:
  • calibrarea utilajului pentru a optine cele mai bune rezultate in prelucrare.
  • conectarea la reteaua electrica si verificarea conexiunilor electrice.
  • curatarea ghidajelor si inspectarea tuturor componentelor mecanice si hidraulice.
  • verificarea acesoriilor standard
  • testarea si verificarea functiilor de protectie (safety)
  • pornirea echipamentului strung
  • referentierea si aducerea la punctele zero ale masini
  • 2 probe de lucru in sarcina a utilajului.
  • trening de operare de baza cu explicarea panoului de comanda si a functiilor acestora.
  • executarea unei operatiuni de catre beneficiar sub supravegherea noastra echipei Expert Masini Unelte (CORMAK ROMANIA)
  • intocmire proces verbal de punere in functiune

Strungul CNC cu batiu orizontal 320×750 este recomandat pentru exploatarea eficienta si precisa a pieselor din metal, dar si a pieselor din materiale diverse. Cu acest CNC pot fi strunjite suprafete interioare, exterioare, cilindrice, frontale, conice, semicirculare si filetate.

Acest model de strung CNC cu batiu orizontal CORMAK 320×750 este prevazut cu un batiu din fonta care promite prelucrarea fara vibratii.

Accesorii:

  • Sistem de control: SINUMERIK 808D
  • Servomotoare SIEMENS
  • Universal cu 3 bacuri
  • Turela cu 6 pozitii
  • Un set de bacuri moi
  • Pinola manuala
  • Sistem de racire
  • Sistem automat de lubrifiere pentru angrenajele de roti dintate si ghidaje
  • Lampa cu halogen de 24V
  • certificat CEE

Echipamente optionale:

  • Sisteme de control disponibile: SINUMERIK 828, FANUC, GSK
  • Mandrina hidraulica
  • Pinola hidraulica
  • Lineta fixa
  • Lineta mobila
  • Un set extra de bacuri moi
  • Un set extra de bacuri dure
  • Adaptoare conice
  • Dispozitive de prindere a pieselor prelucrate
  • Dispozitiv de incarcare bare
  • Separator de vapori din interiorul cabinei
  • Separator pentru lubrifiantul folosit si racit
  • Suporturi de unelte
  • CAD/CAM Software

Ce este timbrul verde (taxa verde)?

Ce este timbrul verde (taxa verde)?

 

Timbrul verde reprezinta costul ce acopera procesul de colectare, gestionare si reciclare a DEEE, acesta este evidentiat separat pe documentele de cumparare ale produselor. Timbrul verde este colectat de catre Comerciant si se transfera periodic catre organizatia responsabila de procesul reciclarii. Taxa verde se aplica echipamentelor electrice si electronice, valoare fiind stabilita diferentiat, pe categorii de produse.

Societatea Expert Masini Unelte s.r.l. este înregistrată în Registrul producătorilor de echipamente electrice și electronice, în scopul introducerii pe piață a echipamentelor electrice și electronice de tipul, 4a, 5, cu numărul:

RO – EEE – 3506 – 2020 – 03 – 11

Timbrul verde – Lista de tarife din 1.09.2022:

Echipamente de mari dimensiuni: ≤ 5 Kg 2,5 lei/bucată
Echipamente de mari dimensiuni >5 Kg ≤10 Kg 5,5 lei/bucată
Echipamente de mari dimensiuni: >10 Kg ≤50 Kg 14 lei/bucată
Echipamente de mari dimensiuni: >50 Kg ≤75 Kg 20 lei/bucată
Echipamente de mari dimensiuni: >75 Kg ≤100 Kg 25 lei/bucată
Echipamente de mari dimensiuni: >100 Kg ≤500 Kg 60 lei/bucată
Echipamente de mari dimensiuni: >500 Kg ≤1000 Kg 350 lei/bucată
Echipamente de mari dimensiuni: >1000 Kg 600 lei/bucată

Cadrul legislativ

Legislatia nationala privind echipamentele EEE/DEEE

 

  • Ordonanta de urgenta nr. 5 privind deseurile de echipamente electrice si electronice, publicata in Monitorul Oficial in data 16 aprilie 2015;
  • Ordonanta de urgenta nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu.
  • Ordinul  nr. 578/2006 din  6 iunie 2006 pentru aprobarea Metodologiei de calcul al contribuţiilor şi taxelor datorate la Fondul pentru mediu
  • Ordinul 1494 pentru aprobarea procedurii si criteriilor de acordare a licentei de operare
  • Ordin 1441/2010 garantii privind stabilirea metodologiei de constituire si gestionare a garantiei financiare pentru producatorii de echipamente electrice si electronice;
  • Ordinul 556 din 2006 privind marcajul specific aplicat pe piata dupa data de 31 decembrie 2006;
  • Ordinul 269 din 2019 privind procedura de inregistrare a producatorilor, modul de evidenta si raportare a datelor privind echipamentele electrice si electronice si DEEE
  • Ordinul 1226 din 2007 privind limitarea utilizarii anumitor substante priculoase in echipamentele electrice si electronice;
  • Legea nr 211 privind regimul deseurilor – republicata
  • HG 856 din 2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile, inclusiv deseurile periculoase;
  • Lege 132 din 2010 – colectare selectiva institutii publice;
  • Ordinul 344 din 2009 privind limitarea utilizarii anumitor substante periculoase in echipamentele electrice si electronice;

Actele normative pot fi descarcate de pe site-ul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului http://www.anpm.ro/articole/deseuri_de_echipamente_electrice_si_electronice-28

Legislatia europeana privind echipamentele EEE/DEEE

 

  • Directiva DEEE (2012/19/EU) privind deseurile de echipamente electrice si electronice (DEEE);
  • Directiva 65/2011 a Parlamentului European privind restrictiile de utilizare a anumitor substante periculoase in echipamentele electrice si electronice;
  • REGULAMENTUL (UE) NR. 11032010 AL COMISIEI privind capacitatea pentru bateriile si acumulatorii portabili secundari (reincarcabili) si auto;
  • Directiva 201/ 65/CE privind restrictiile de utilizare a anumitor substante periculoase in echipamentele electrice si electronice;
  • Regulament de punere in aplicare (UE) 2017/699 al Comisiei din 18 aprilie 2017 de stabilire a unei metodologii comune de calcul al greutatii EEE si DEEE

Cricuri – tipuri si modele

Cricuri – tipuri si modele

Un cric este un dispozitiv mecanic folosit ca dispozitiv de ridicare pentru ridicarea incarcaturilor grele sau pentru aplicarea fortelor mari. Un cric mecanic utilizeaza un surub pentru ridicarea echipamentului greu. Un cric hidraulic utilizeaza energie hidraulica. Cea mai obisnuita forma este un cric pentru masina, care ridica vehicule astfel incat sa se poata efectua intretinerea. Cric-urile sunt de obicei evaluate pentru o capacitate maxima de ridicare (de exemplu, 1,5 tone sau 3 tone). Cricurile industriale pot fi evaluate pentru multe tone de sarcina.

Cricuri – tipuri si modele

Cricuri in forma de foarfece

Castile masinilor de tip foarfece folosesc de obicei avantaje mecanice pentru a permite unui om sa ridice un vehicul numai prin forta manuala. Conectorii foarfece de masina  ce sunt actionati electric primesc alimentare cu electricitate de 12 volti furnizata direct de la recipientul brichetei masinii. Energia electrica este utilizata pentru alimentarea automata a acestor cricuri de masina. Prizele electrice necesita mai putin efort din partea conducatorului auto pentru a functiona.

Cric pentru casa

Un cric de acasa, denumit si un cric de surub, este un dispozitiv mecanic utilizat in principal pentru ridicarea cladirilor de la bazele lor pentru reparatii sau relocari. Se utilizeaza o serie de mufe si apoi suportul din lemn sprijina temporar structura. Acest proces se repeta pana la atingerea inaltimii dorite. Muschiul de locuinta poate fi utilizat pentru carligele care transporta grinzile care au fost asezate sau pentru instalarea de grinzi structurale noi. Pe partea superioara a cricului se afla un tambur circular din fonta pe care stalpul de ridicare se sprijina. Acest tampon se deplaseaza independent de cricul casei, astfel incat sa nu se roteasca pe masura ce bara filetata cu acme este rotita cu o tija metalica. Aceasta piesa se inclina foarte usor, dar nu este suficienta pentru a face postul periculos din plumb.

Cric hidraulic

In 1838, William Joseph Curtis a depus un brevet britanic pentru un cric hidraulic.

In 1851, inventatorul Richard Dudgeon a obtinut un brevet pentru o „presa hidraulica portabila” – cricul hidraulic, o cric care sa dovedit a fi cu mult superioara cric-urilor de surub utilizate in acel timp.

Cricurile hidraulice sunt utilizate in mod obisnuit pentru a lucra in magazin, mai degraba decat ca un cric de urgenta care trebuie transportat cu vehiculul. Utilizarea cricurilor care nu sunt proiectate pentru un anumit vehicul necesita mai mult decat grija obisnuita in selectarea conditiilor de impamantare, a punctului de ridicare pe un vehicul si pentru a asigura stabilitatea cand cricul este extins. Cricurile hidraulice sunt adesea folosite pentru ridicarea ascensoarelor in cladirile cu nivel redus si mediu in crestere.

Un cric hidraulic utilizeaza un lichid, care este incompresibil, care este fortat intr-un cilindru de un piston de pompare. Uleiul este utilizat deoarece este auto-lubrifiant si stabil. Cand pistonul se retrage, el extrage uleiul din rezervor printr-o supapa de aspiratie in camera de pompare. Cand pistonul se deplaseaza inainte, impinge uleiul printr-o supapa de retinere in cilindru. Bilele supapei de aspiratie se afla in interiorul camerei si se deschid cu fiecare tragere a pistonului. Bilele supapei de descarcare se afla in afara camerei si se deschid atunci cand uleiul este impins in cilindru. In acest moment, bilele de aspiratie din interiorul camerei sunt fortate sa se inchida si presiunea uleiului se formeaza in cilindru.

Intr-un cilindru de podea (aka carucior de carucior), un piston orizontal impinge pe capatul scurt al unei bucle, bratul lung asigurand miscarea verticala pe un suport de ridicare, mentinut orizontal cu o legatura orizontala. Cricurile de prindere includ, de obicei, rotile si rotile, permitand compensarea arcului preluat de dispozitivul de ridicare. Acest mecanism ofera un profil redus cand se prabuseste, pentru o manevrare usoara sub vehicul, permitand in acelasi timp o extindere considerabila.

Cric de sticla

Un cric de sticla este un cric care seamana cu o sticla in forma, avand un corp cilindric si un gat. Inauntru este un berbec vertical de ridicare cu un tampon de sprijin de un fel fixat pe partea de sus. Mufa poate fi hidraulica sau poate functiona prin actionare cu surub. In versiunea hidraulica, pompa hidraulica iese din corp in pozitie verticala prin presiunea hidraulica furnizata de o pompa fie pe placa de baza, fie intr-o locatie indepartata printr-un furtun de presiune. Cu un singur piston de actiune, intervalul de ridicare este oarecum limitat, astfel incat utilizarea sa pentru ridicarea vehiculelor este limitata la cele cu o distanta relativ mare. Pentru structurile de ridicare, cum ar fi casele, interconectarea hidraulica a mai multor cricuri verticale prin supape permite distribuirea uniforma a fortelor, permitand in acelasi timp controlul strans al ascensorului. Versiunea cu surub a cilindrului de sticla functioneaza prin rotirea unei piulite mari care ruleaza pe berbecul vertical cu filet la gatul corpului. Piulita are dinti de transmisie si este rotita de o roata conica infasurata pe corp, iar roata dintata este rotita manual printr-un maner cu cric, care se monteaza intr-o bucsa patrata. Bobina poate avea un al doilea bolt insurubat in el, care dubleaza domeniul de ridicare telescopic.

Cric-urile cu sticle au o capacitate de pana la 50 de tone si pot fi folosite pentru a ridica o varietate de obiecte. Utilizarile tipice includ repararea autoturismelor si fundatiilor caselor. Modelele mai mari, grele, pot fi cunoscute sub numele de cricuri.

Acest tip de cric este cel mai bine folosit pentru ascensoarele verticale scurte. Blocurile pot fi folosite pentru a repeta operatiunea atunci cand este necesara o cantitate mai mare de elevatie.

Cricul pneumatic

Cric cu aer hidraulic

Un cric cu aer hidraulic este un cric hidraulic care este actionat de aer comprimat – de exemplu aerul de la un compresor – in locul muncii omenesti. Acest lucru elimina nevoia utilizatorului de a actiona mecanismul hidraulic, economisind efort si potential sporind viteza. Uneori, aceste mufe pot fi actionate si prin metoda normala de actionare hidraulica, mentinand astfel functionalitatea, chiar daca nu este disponibila o sursa de aer comprimat.

Cric de aer gonflabil

Un cric de aer gonflabil, un sac de ridicare sau un sac de ridicare pneumatic este un airbag care este umflat cu aer comprimat (fara o componenta hidraulica) pentru ridicarea obiectelor. Punga poate fi dezumflata pentru a fi reutilizata mai tarziu. Obiectele pot fi de o sarcina mai mica, cum ar fi un automobil sau pot fi un obiect mai mare, cum ar fi un avion.

Airbagurile sunt de asemenea folosite de salvatori pentru ridicarea obiectelor grele pentru a ajuta victimele care sunt prinse sub aceste obiecte. Exista trei tipuri principale de saci de ridicare pentru salvare: sisteme de presiune inalta, presiune medie si presiune scazuta. Pungile de joasa presiune sunt operate la 7,25 psi pentru ridicarea verticala inalta pe o suprafata mare, dar cu capacitati de ridicare mai mici. Pungile cu presiune medie sunt operate la 15 psi. Pungile de inalta presiune care au capacitati ridicate de ridicare sunt operate la o presiune cuprinsa intre 90 si 145 psi. Doua airbaguri pot fi stivuite impreuna pentru a oferi o ridicare mai ridicata. Se recomanda ca nu mai mult de doua pungi sa poata fi utilizate intr-o configuratie stivuita, punga mai mare trebuie sa fie cea inferioara si nici un alt obiect sa nu fie introdus intre pungile stivuite. Folosirea necorespunzatoare a pungilor stivuite poate duce la impuscarea unui sac (sau a altor obiecte) pentru a crea un proiectil periculos.

Cric cu tija

Un cric cu tija este un cilindru specializat hidraulic care fixeaza cablurile din otel; folosite adesea in concert, cricurile de ridicare pot ridica sute de tone si sunt utilizate in inginerie si constructii.

Cricul de ferma

Cricul de ferma, cunoscut si sub numele de cric de cale ferata, a fost inventat in 1905. Este alcatuit dintr-un fascicul de otel cu o serie de gauri distantate la fel de lungime si un mecanism de actionare manuala care poate fi mutat de la un capat al fasciculului la celalalt utilizarea unei perechi de ace de alpinism. Dimensiunile tipice pentru mufa de ferma sunt de 1,2 metri, 1,5 metri si 1,8 metri in functie de lungimea fasciculului.

Versatilitatea cric-ului deriva din utilizarea sa pentru aplicatii precum ridicarea, rasucirea, strangerea, tragerea si impingerea. Este aceasta versatilitate, alaturi de calatoria lunga pe care o ofera si portabilitatea relativa a acesteia, ceea ce face ca jack-ul fermei sa fie atat de popular cu soferii off-road.

Ferastraie panglica pentru lemn

Ferastraie panglica pentru lemn

Ferastraie panglica pentru lemn sunt masinile unelte cu o lama lunga, ascutita, formata dintr-o banda continua de metal dintata, intinsa intre doua sau mai multe roti, pentru a taia materialul.

Ferastraie panglica pentru lemn | Utilizare

Ele sunt utilizate in principal in prelucrarea lemnului, prelucrarea metalelor si cherestea, dar pot taia o varietate de materiale. Avantajele includ actiunea uniforma de taiere ca rezultat al unei incarcari dentare uniform distribuite si capacitatea de a taia forme neregulate sau curbe. Raza minima a unei curbe este determinata de latimea benzii si a buclei acesteia.

Majoritatea benzilor de benzina au doua roti rotative in acelasi plan, dintre care unul este alimentat, desi unele pot avea trei sau patru pentru a distribui incarcatura. Lama insasi poate fi livrata intr-o varietate de dimensiuni si dinti dinti (TPI), ceea ce permite masinii sa fie extrem de versatila si capabila sa taie o mare varietate de materiale, inclusiv lemn. Aproape toate benzile de astazi sunt alimentate de un motor electric.

Ferastraie panglica pentru lemn | Componenta

Ferastraie panglica pentru lemn prezinta o pereche de roti care detin o lama subtire rotativa. Atasat la acest lucru este un tabel care sustine ceea ce lucrati si un motor pentru a rula intregul lucru. De fapt, exista kituri pentru a face orice fel de instrumente de trupa va intereseaza si care va va permite sa personalizati-o pentru nevoile dvs.

Benzile de ferastrau vin in diferite dimensiuni. Aceste dimensiuni se bazeaza pe doua masuratori foarte importante: prima este distanta dintre marginea interioara a ferastraului si gatul ferastraului si a doua este adancimea taieturii. 

Celalalt element de luat in considerare este dimensiunea materialului. Cu cat masa este mai mare, cu atat mai mult se poate ocupa. Acest lucru este foarte important, deoarece nu doriti sa va aflati intr-o situatie in care echilibrati o bucata de material prea mare pe o masa mica, periclitand-va pe masura ce incercati sa va echilibrati materialul in timp ce manevrati ferastraul.

Pentru multi, cel mai mare motiv pentru a avea orice fel de ferastraie banzic este de a taia curbe compuse. Niciun instrument nu face acest lucru mai bun si pentru multi, acesta este singurul motiv pentru a investi in acest instrument. Poate taia matrite decorative, construieste dulapuri, sfarama cherestea si piese scurte taiate. Acesta este singurul instrument care poate adauga o multitudine de aptitudini in repertoriul proiectului dvs. de acasa. Cu planificarea pre-proiectarea potrivita si precautiile de siguranta, adaugarea instrumentelor de taiere cu banda in catalogul dvs. de instrumente de lucru la domiciliu, va va oferi satisfactie pentru anii urmatori.

Daca doriti sunteti in cautare de ferastraie panglica pentru lemnemasiniunelte.ro ofera o gama diversa de la diferiti producatori. Click pentru mai multe detalii si oferte pentru fierastraie banzig.

Roata englezeasca – mod de lucru si generalitati

Roata englezeasca – mod de lucru si generalitati

Roata englezeasca cunoscuta in Marea Britanie ca masina de rulare, este un instrument de prelucrare a metalelor care permite unui artizan sa formeze curbe compuse (curbura dubla) din foi plate de metal, cum ar fi aluminiu sau otel.

Roata englezeasca – Generalitati

Procesul de utilizare a unei roti englezesti este cunoscut sub numele de roata. Panourile produse in acest mod sunt costisitoare, datorita metodei de productie cu inalta calificare si cu forta de munca intensa, dar are avantajul cheie ca poate produce in mod flexibil diferite panouri folosind aceeasi masina. Este o masina de formare care functioneaza prin intinderea suprafetei si este legata de actiunea proceselor de batere a panourilor. Se foloseste oriunde sunt necesare volume scazute de panouri curbate compuse; in mod tipic in constructii de caroserie, restaurare a autoturismelor, masini de curse cu sasiu in spatiu, care respecta reglementarile care necesita panouri din tabla asemanatoare cu vehiculele de productie in masa (NASCAR), prototipuri de autoturisme si componente ale pielii pentru aeronave. Productia de roti in limba engleza este cea mai mare productie de masini sportive cu volum redus, mai ales atunci cand se utilizeaza aliaj de aluminiu mai usor format.

Masina este in forma de scrisoare mare, inchisa „C”. La capetele C, exista doua roti. Roata din partea de sus este denumita roata de rulare, in timp ce roata din partea inferioara este numita roata cu nicovala. Roata cu nicovala are de obicei o raza mai mica decat roata de rulare. Desi exista masini mai mari, roata de rulare este de obicei de 8 cm (3 inci) lata sau mai mica si, de obicei, 25 cm (9 inchi) in diametru sau mai putin.

Roata englezeasca, de rulare (partea superioara) este plana in sectiune transversala, in timp ce roata cu nicovala (inferioara) este cuplata.

Adancimea cadrului in forma de C se numeste gat. Cele mai mari masini au dimensiuni de gat de 120 cm (48 inchi), in timp ce masinile mai mici au dimensiuni ale gatului de aproximativ 60 cm (24 inci). C este in pozitie verticala si este sustinuta de un cadru. Dimensiunea gatului determina de obicei cea mai mare dimensiune a foii de metal pe care operatorul o poate plasa in masina si poate lucra cu usurinta. Pe unele masini, operatorul poate roti roata de sus si nicovala la 90 de grade fata de cadru pentru a mari dimensiunea maxima a piesei de lucru. Deoarece masina functioneaza cu o anumita presiune intre roti prin material si datorita faptului ca aceasta presiune se modifica pe masura ce materialul devine mai subtire, maxilarul si suportul inferior al ramei care tine rola cu nicovala sunt reglabile. Se poate deplasa cu o mufa hidraulica pe masinile proiectate pentru placi de otel sau cu o insurubare pe masinile proiectate pentru fabricarea de folii metalice. Pe masura ce materialul se estompeaza, operatorul trebuie sa regleze presiunea pentru a compensa.

O masina echipata corespunzator are un sortiment de roti cu nicovala. Ansamblurile rotative, cum ar fi dolliile folosite cu ciocane in baterea panourilor (care sunt de asemenea cunoscute ca nicovale), ar trebui folosite pentru a se potrivi cu coroana dorita sau cu curbura piesei de lucru.

O roata engleza englezeasca este un instrument mai bun pentru un meserias calificat pentru aplicatii cu coroane joase decat ciocanul manual. Planificarea manuala folosind panglici si fisiere slapper sau ciocan de ciocan, dupa formarea ciocanului este foarte intensa. Folosind un ciocan in forma de cer si un sac de nisip pentru a intinde metalul (scufundarea) sau prin ridicarea pe o miza, accelereaza fabricarea sectiunilor coroanei superioare. Un ciocan pneumatic sau un ciocan de foraj este mai rapid. Roata engleza este foarte eficienta atunci cand este folosita pentru planificare (pentru care a fost patentata initial in Anglia), pana la finisarea finala finala dupa aceste procese.

Roata englezeasca – mod de lucru

Operatorul masinii trece foaia de metal intre roata cu nicovala si roata de rulare. Acest proces intinde materialul si il face sa devina mai subtire. Pe masura ce se intinde materialul, se formeaza o suprafata convexa peste roata cu nicovala. Aceasta suprafata este cunoscuta sub numele de „coroana”. Suprafata coroanei este foarte curbata, o suprafata joasa a coroanei este usor curbata. Rigiditatea si rezistenta pe suprafata piesei de prelucrat sunt asigurate de zonele inalte ale coroanei. Raza suprafetei, dupa lucrare, depinde de gradul in care metalul se afla in mijlocul piesei de lucru in raport cu marginea piesei. Daca mijlocul se intinde prea mult, operatorul poate recupera forma prin rotirea marginii piesei. Rotirea marginii are acelasi efect in corectarea formei gresite datorita supra-intinderii in mijloc, la fel ca si scaderea directa pe suprafata excesiva prin utilizarea scaderii caldurii sau a contractiei de tip Eckold. Acest lucru se datoreaza faptului ca marginea detine forma in loc. Micsorarea marginii inainte de rotire usureaza formarea formei in timpul rotirii si reduce cantitatea de intindere si subtiere necesara pentru a ajunge la forma finala. Procedeele de micsorare reduc suprafata prin ingrosarea tablului. Micsorarea manuala este mai greu de realizat si mai lenta decat intinderea prin utilizarea instrumentelor de batere a panoului sau a rotii, din acest motiv ar trebui sa fie utilizata numai atunci cand este absolut necesar. Foaia de aluminiu trebuie sa fie recoace inainte de roata, deoarece rularea la moara in timpul productiei sale da greutate.

Rezistenta si rigiditatea sunt de asemenea asigurate prin tratarea marginilor, cum ar fi flansa sau cablajul, dupa realizarea conturului de suprafata corect. Flansa este atat de importanta pentru forma suprafetei finisate incat este posibila fabricarea unor panouri prin micsorarea si intinderea flansei in monoterapie, fara a se utiliza intinderea suprafetei sau inabusirea acesteia.

Roata englezeasca – Ajustare

Presiunea zonei de contact, care variaza in functie de raza cuplului pe roata cu nicovala si de presiunea surubului de reglare si numarul de treceri de rotire determina gradul de intindere a materialului. Unii operatori prefera un dispozitiv de ajustare a piciorului astfel incat sa poata mentine o presiune constanta asupra diferitelor grosimi ale tablei pentru netezire, cu ambele maini libere sa manipuleze piesa de lucru.

Roata englezeasca – Conturarea

Operatorul trebuie sa aiba rabdare minutioasa pentru a face mai multe treceri pe o zona de pe foaie pentru a forma zona corecta. Acestea pot face treceri suplimentare cu roti diferite si in directii diferite (la 90 de grade pentru o forma dubla de curbura dubla, de exemplu) pentru a obtine forma dorita. Folosind presiunea corecta si forma potrivita a rotii cu nicovala, si modelele precise de inchidere a trecerilor de rotatie care se suprapun (sau, de fapt, se suprapun cu ancorele inferioare ale coroanei) face ca masina sa fie ceva de arta. Prea multa presiune produce o parte care este inundabila, marcata si stresata – in timp ce presiunea prea mica face ca munca sa dureze mult timp.

Roata englezeasca
Roata englezeasca

Roata englezeasca – Limitari

Cinci limitari cheie ale masinii sunt:

  • Grosimea placii pe care masina o poate manevra
  • Montarea piesei de lucru in adancimea „gatului” masinii
  • Dimensiunea piesei de lucru pe care operatorul / operatorii o poate manipula fizic
  • Riscul de intindere / subtiere a unui panou sau a unei sectiuni de mare coroana
  • Nu este bine sa ai conturul corect daca metalul este prea subtire si slab.

Deoarece dimensiunea panoului sau a sectiunii creste, munca implicata si nivelul de dificultate cresc disproportionat

Aceste limitari sunt motivele pentru care panourile mari de coroana, cum ar fi aripile si broastele, sunt adesea realizate in mai multe bucati. Piesele sunt apoi sudate impreuna, de obicei, cu unul din cele doua procese. Sudarea cu TIG produce o distorsiune mai redusa a caldurii, dar produce o sudura mai dura si mai fragila, care poate cauza probleme atunci cand se roteste / netezind manual sau in masina. Amestecurile de sudura cu oxi-acetilena nu au acest dezavantaj, cu conditia ca acestea sa fie lasate sa se raceasca la temperatura camerei in aer, dar produc o distorsiune mai mare a caldurii. Imbinarile de panou pot fi realizate prin sudura autogena – adica sudura fara tija de umplere aceasta este utila atunci cand neteziti in cele din urma rosturile de sudura, reducand cantitatea necesara de lipire / macinare sau aproape complet eliminata. Este, de asemenea, mai important, reduce distorsiunea de caldura a conturului suprafetei, care trebuie corectata pe roata sau cu ciocan si papusa.

Stivuitoare. Istoric, control si capacitati

Stivuitoare. Istoric, control si capacitati

Stivuitoare se definesc a fi utilaje industriale pentru ridicare si deplasare a materialelor pe distante scurte cat si la transportul marfurilor atat pe orizontala, cat si pe verticala. Stivuitorul a fost dezvoltat la inceputul secolului XX de diverse companii, printre care Clark, care a realizat transmisii, si Yale & Towne Manufacturing, care facea ridicari. De la cel de-al doilea razboi mondial, utilizarea si dezvoltarea stivuitorului s-au extins considerabil pe plan mondial. Stivuitoarele au devenit o piesa indispensabila in productie si depozitare. In 2013, cei mai buni 20 de producatori din intreaga lume au inregistrat vanzari de 30,4 miliarde de dolari, cu 944405 de masini vandute.

Stivuitoarele sunt destinate incarcaturilor la o greutate maxima specificata si un centru de greutate inainte specificat. Aceste informatii se gasesc pe o placuta de identificare furnizata de producator si incarcarile nu trebuie sa depaseasca aceste specificatii. In multe jurisdictii, este ilegal sa modificati sau sa eliminati placuta de identificare fara permisiunea producatorului stivuitorului.

Un aspect important al functionarii stivuitorului este ca acesta trebuie sa aiba un sistem de directie pe rotile din spate. In timp ce acest lucru creste manevrabilitatea in situatii de strangere redusa, acesta difera de experienta traditionala a soferului cu alte vehicule pe roti. In timp ce conduceti, deoarece nu exista nici o actiune de rulare, nu este necesar sa aplicati forta de directie pentru a mentine o rata constanta de intoarcere.

Stivuitoare
Stivuitoare

Stivuitoare. Capacitati:

1. Dupa modul de deplasare stivuitoarele pot fi:

  • autopropulsate:
  • motostivuitoare: cu motor pe benzina, pe motorina, cu GPL;
  • electrostivuitoare: actionate de un motor electric;
  • manuale: impinse/trase de catre om.

2. Dupa locul de comanda al stivuitoarelor:

  • cu conducator pe scaun;
  • cu conducator purtat in picioare;
  • cu conducator pedestru;

3. Dupa marimea capacitatii de incarcare:

  • capacitate mica: 5-12 kN
  • capacitate medie: 20-50 kN
  • capacitate mare > 50 kN

Stivuitoare. Control:

Sistemele hidraulice ale stivuitoarelor sunt comandate fie cu parghii care manipuleaza direct supapele hidraulice, fie cu servomotoare comandate electric, folosind parghii mai mici pentru a controla. Acesta din urma permite proiectantilor stivuitorului mai multa libertate in design ergonomic.

O alta caracteristica critica a stivuitorului este instabilitatea acestuia. Stivuitorul si sarcina trebuie sa fie considerate o unitate cu un centru de greutate variabil continuu, cu fiecare miscare a sarcinii. Un stivuitor nu trebuie sa negocieze o intoarcere la viteza cu o sarcina ridicata, unde fortele centrifuge si gravitationale se pot combina pentru a provoca un accident dezastruos. Stivuitorul este proiectat cu o limitare a sarcinii pentru furci care este scazuta cu inaltimea furcii si sub taiere a incarcaturii (adica atunci cand o sarcina nu se sprijina pe furca „L”). O placa de incarcare pentru referinta de incarcare este localizata de obicei pe stivuitor. Un stivuitor nu ar trebui sa fie folosit ca ascensor de personal fara echiparea unor echipamente de siguranta specifice, cum ar fi un „picker de cirese” sau o „cusca”.

 

Stivuitoare. Necesitate

Stivuitoarele sunt un element critic al depozitelor si centrelor de distributie. Este imperativ ca aceste structuri sa fie concepute astfel incat sa se poata adapta la miscarea lor eficienta si sigura. In cazul sistemului Drive-In / Drive-Thru Racking, un stivuitor trebuie sa calatoreasca in interiorul unui spatiu de stocare, care are mai multe pozitii de palet adanc pentru a plasa sau a recupera un palet. Adesea, soferii stivuitoarelor sunt ghidati in locas prin sinele de ghidare de pe podea si paletul este asezat pe brate sau sine de consola. Aceste manevre necesita operatori bine pregatiti. Deoarece fiecare palet necesita ca utilajul de transport sa intre in structura de stocare, deteriorarea este mai frecventa decat in ​​cazul altor tipuri de depozitare. In proiectarea unui sistem de actionare, dimensiunile camionului cu furca, inclusiv latimea totala si latimea pilonului, trebuie luate in considerare cu atentie.

Sistemele hidraulice ale stivuitoarelor sunt comandate fie cu parghii care manipuleaza direct supapele hidraulice, fie cu servomotoare comandate electric, folosind parghii mai mici pentru a controla. Acesta din urma permite proiectantilor stivuitorului mai multa libertate in design ergonomic.

Compresoare de aer – Clasificare

Compresoare de aer – Clasificare

Compresoare de aer sunt dispozitive care convertesc puterea (folosind un motor electric, motor diesel sau benzina etc.) in energia potentiala stocata in aer sub presiune (adica aer comprimat). Prin una dintre metodele multiple, un compresor de aer forteaza din ce in ce mai mult aer intr-un rezervor de stocare, marind presiunea. Cand presiunea rezervorului atinge limita superioara a motorului, compresorul de aer se opreste. In consecinta, aerul comprimat este tinut in rezervor pana la punerea in functiune. Energia continuta in aerul comprimat poate fi utilizata pentru o varietate de aplicatii, utilizand energia cinetica a aerului atunci cand este eliberata si depresurizarea rezervorului. Cand presiunea rezervorului atinge limita inferioara, compresorul de aer porneste din nou si presurizeaza rezervorul.

Compresoare de aer | clasificare dupa functia de presiunea livrata:

  • de joasa presiune (LPAC), care au o presiune de descarcare de 150 psi sau mai putin
  • de presiune medie care au o presiune de evacuare de 151 psi la 1.000 psi
  • de inalta presiune (HPAC), care au o presiune de descarcare de peste 1 000 psi.

Ele pot fi, de asemenea, clasificate in functie de design si principiul de functionare:

  • Compresor cu un singur pas
  • Compresor cu doua etape
  • Compresor compus
  • Compresor cu surub rotativ
  • Compresor cu tambur rotativ
  • Compresor turbo
  • Compresor axial

Compresoare de aer
Compresoare de aer

Compresoare de aer  | Tipul de deplasare

Exista numeroase metode de compresie a aerului, impartite fie in tipuri de deplasare pozitiva, fie in roto-dinamice.

Deplasare pozitiva

Compresoarele cu deplasare pozitiva functioneaza prin fortarea aerului intr-o camera a carei volum este scazut pentru a comprima aerul. Odata ce presiunea maxima este atinsa, se deschide un orificiu sau o supapa si aerul este evacuat in sistemul de evacuare din camera de comprimare. Tipurile comune de compresoare de deplasare pozitiva sunt:

  • Componente piston: compresoarele de aer utilizeaza acest principiu prin pomparea aerului intr-o camera de aer prin utilizarea miscarii constante a pistoanelor. Ei folosesc vane cu sens unic pentru a ghida aerul in si in afara unei camere a carei baza consta dintr-un piston in miscare. Cand pistonul se afla in cursa in jos, acesta atrage aerul in camera.
  • Compresoare cu suruburi comprimate: utilizati compresia cu deplasare pozitiva prin potrivirea a doua suruburi elicoidale care, atunci cand sunt intoarse, conduc aerul intr-o camera, a carui volum este scazut pe masura ce suruburile se rotesc.
  • Compresoare cu balamale: utilizati un rotor cu fanta cu dispunere variata a lamei pentru a ghida aerul intr-o camera si pentru a comprima volumul. Acest tip de compresor ofera un volum fix de aer la presiuni ridicate.

Deplasare dinamica

Compresoarele cu aer comprimat dinamic includ compresoarele centrifuge si compresoarele axiale. In aceste tipuri, o componenta rotativa transmite energia cinetica aerului, care in cele din urma se transforma in energie de presiune. Acestea utilizeaza forta centrifuga generata de un rotor de rotatie pentru a accelera si apoi a deceta aerul capturat, care il presurizeaza.

Racire

Datorita incalzirii adiabatice, compresoarele de aer necesita o metoda de eliminare a caldurii reziduale. In general, aceasta este o forma de racire cu aer sau apa, desi unele compresoare (in special rotative) pot fi racite cu ulei (care este la randul sau racit cu aer sau apa), iar schimbarile atmosferice, de asemenea, de compresoare.

Compresoare de aer | Aplicatii

Compresoarele de aer au multe utilizari, printre care: furnizarea de aer curat de inalta presiune pentru umplerea cilindrilor de gaz, furnizarea aerului curat cu presiune moderata la un scufundat furnizat de o suprafata scufundata, furnizarea aerului curat cu presiune moderata pentru conducerea unor supape de comanda pneumatica HVAC , furnizand o cantitate mare de aer cu presiune moderata pentru a actiona unelte pneumatice, cum ar fi ciocanele, umplerea rezervoarelor de aer sub presiune (HPA), pentru umplerea anvelopelor si producerea de volume mari de aer cu presiune moderata pentru procese industriale la scara larga ca oxidare pentru sistemele de epurare a cocsului de petrol sau a cimentului pentru plante de ciment).

Majoritatea compresoarelor de aer sunt reciproc cu piston, cu rotatie sau surub rotativ. Compresoarele centrifuge sunt comune in aplicatii foarte mari. Exista doua tipuri principale de pompe de aer comprimat: lubrifiate cu ulei si fara ulei. Sistemul fara ulei are mai multa dezvoltare tehnica, dar este mai scump, mai tare si dureaza mai putin timp decat pompele lubrifiate cu ulei. Sistemul fara ulei ofera, de asemenea, aer de o calitate mai buna.

eMasiniUnelte.ro comercializeaza compresoare de aer de la producatori renumiti cum ar fi AIRCRAFT Germania, BERNARDO AUSTRIA, HOLZMANN AUSTRIA SAU WINTER HOLZTECHNIK GERMANIA.

Masini de taiat CNC cu plasma – Proces de lucru

Masini de taiat CNC cu plasma – Proces de lucru

Masini de taiat CNC cu plasma merg dupa un proces de separare termica folosit pentru a taia tabla de metal.

Pentru o functionare a masinilor CNC de taiat cu plasma  sunt necesare o sursa de alimentare cu plasma, o lanterna cu plasma si alte componente periferice (racire, control al gazelor, sistem de ghidare etc.).

In cadrul acestor masini CNC de taiat cu plasma decuparea  utilizeaza continutul de caldura al unei plasme pentru lichefierea materialului localizat si energia cinetica ridicata a fluxului de gaze plasme pentru a sufla materialul lichefiat. Grosimile de foi separabile sunt aproximativ intre 0,5 mm si 160 mm.

Masini de taiat CNC cu plasma – Proces de lucru

Tehnologia de taiere cu plasma s-a produs din sudarea cu plasma. Decuparea cu plasma a fost dezvoltata pentru a taia materiale metalice necombustibile, cum ar fi otelul din aliaj de inalta calitate, aluminiu si cupru. Cu toate acestea, procesul a predominat datorita vitezei mari de taiere in zonele de aplicare, care au fost anterior rezervate pentru taierea cu oxigen.

Masini de taiat CNC cu plasma – Proces de lucru
Masini de taiat CNC cu plasma – Proces de lucru

Pana in prezent au fost dezvoltate diferite variante de proces. In plus fata de materialele metalice, materialele neconductoare, cum ar fi carburile, pot fi acum taiate. Decuparea cu plasma este unul dintre cele mai importante procese de separare din industrie, deoarece permite o utilizare flexibila atat la taierea 2D cat si la cele 3D. Se utilizeaza pentru a pregati formele de margine pentru procesul de sudare in aval (pregatirea cusaturii). Prin taierea cu lanterna cu plasma, se pot produce forme de cusatura V, Y sau K.

In principiu, masina CNC de taiat cu plasma, are urmatorul curs de functionare: mai intai este ars un arc de energie scazuta (arc pilot sau auxiliar) prin intermediul unei tensiuni inalte intre catod si duza. Sarcina acestui arc este de a ioniza partial calea de gaz intre catod (electrod) si piesa de prelucrat (anod) – este generat un gaz electric conductiv (plasma). Dupa ce arcul pilot atinge piesa de prelucrat, curentul este transferat catre piesa de prelucrat si are loc o crestere automata a puterii. Rezultatul este arcul principal ca arcul de taiere efectiv.

Masini de taiat CNC cu plasma – Decuparea cu masini CNC de taiat cu plasma poate fi impartita in doua principii de proces:

In timpul taierii cu plasma cu „arc transferat”, arcul arde intre catod (electrod non-consumabil) si piesa de prelucrat (anod). Acest principiu este denumit si „taiere directa cu plasma”.

In cazul taierii cu plasma cu „arc netransferat”, arcul arde intre catod (electrod non-consumabil) si duza (anod) sau un anod auxiliar / sacrificial (de exemplu, firul consumabil). Aceste principii apartin „decuparii plasmatice indirecte”.

Se utilizeaza in principal taierea directa cu plasma. Plasarea cu plasma si umplerea cu plasma completeaza posibilitatile de aplicare ale acestui principiu de metoda.

In cazul taierii cu plasma directa sursa de curent cu plasma are loc o crestere automata a puterii, imediat ce arcul pilotului atinge piesa si fluxurile de curent. Arcul principal arde de la catod printr-o duza racita cu gaz sau apa, in cazul in care este foarte ingradita, la piesa de prelucrat. Este generata constrictia arcului fierbinte de aproximativ 30.000 ° C, atat densitatea energetica cat si viteza mare de iesire a jetului de plasma. In functie de material, grosimile pieselor de lucru de la 0,5 mm la 160 mm pot fi taiate.

Astfel incat in ​​cazul modificarilor in lungimea arcului plasmatic sa existe putin sau deloc modificari ale curentului de taiere, pentru taierea cu plasma se utilizeaza curbe caracteristice de inclinare abrupte sau caracteristici de curent constant.